Referenser - Trots och självständighetsutveckling

  1. Wakschlag, L.S., Choi, S.W., Carter, A.S., Hullsiek, H., Burns, J., McCarthy, K., Leibenluft, E. & Briggs-Gowan, M.J. (2012). Defining the developmental parameters of temper loss in early childhood: implications for developmental psychopathology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53(11), 1099-.108
  2. Siegel, D.J., The developing mind. (2012). New York: Guilford Press.
  3. Beauchaine, T. P., Webster-Stratton, C., & Reid, M. J. (2005). Mediators, Moderators, and Predictors of 1-Year Outcomes Among Children Treated for Early-Onset Conduct Problems: A Latent Growth Curve Analysis. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 73(3), 371–388
  4. Wilson, C., Gardner, F., Burton, J., & Leung, S. (2007). Maternal attributions and observed maternal behaviour: Are they linked? Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 35(2), 165–178.
  5. Lieberman, M.D., Inagaki, T.K., Tabibnia.G., & Crockett, M.J. (2018). Subjective responses to emotional stimuli during labeling, reappraisal, and distraction. Emotion Review, (10) 116-124.
  6. Torre, J. B., & Lieberman, M. D. (2018). Putting Feelings Into Words: Affect Labeling as Implicit Emotion Regulation. Emotion Review, 10(2), 116–124.
  7. Barn som utmanar, barn med ADHD och andra beteendeproblem, Socialstyrelsen 2010
  8. American Psychiatric Association (översättning till svenska av Jörgen Herlofsson): MINI-D5, diagnostiska kriterier enligt DSM 5, 5:e upplaga. Stockholm: Pilgrim press, 2014
  9. Effekter av föräldrastöd, Redovisning av en nationell utvärdering på uppdrag av Socialstyrelsen
Till toppen av sidan